ADMISSIONS IN CASVI BOADILLA

Children’s graduation: the end of a magical period

Exposición PEP en Primaria: un viaje en el tiempo lleno de aprendizaje
El final de etapa siempre es emocionante, pero en esta ocasión, nuestros alumnos de 6º de Primaria han conseguido algo único: transformar su aprendizaje en una experiencia inolvidable para toda la comunidad educativa. 3

The children’s graduation was one of those moments that mark a before and after. In Casvi Boadilla we have experienced a day that has not only celebrated the end of a stage, but has left a deep impression on the entire educational community. What has made this ceremony so special?

EXPOSICIÓN PEP EN PRIMARIA: UN RECORRIDO POR DÉCADAS QUE ENSEÑAN

In our school, we have celebrated the graduation of the 3rd year Infant students, and we have done so with an emotional ceremony that has reflected everything that this stage has meant. The little ones have closed a magical cycle, in which they have learned, played and grown surrounded by affection and dedication.

During the ceremony, Don Ángel, head of studies, and Sandra Reales, stage coordinator, dedicated some heartfelt words to the children. They recognised their evolution, valued their daily effort and highlighted all the moments shared during these important years.

After the presentation of diplomas, the children surprised everyone with an enthusiastically prepared dance. It was an endearing moment that filled everyone with joy and put the finishing touch to the celebration.

The teaching team wanted to highlight not only the academic progress, but also the emotional development and values experienced by the pupils: autonomy, curiosity, friendship and joy have been fundamental pillars of this stage. Because, according to the World Health Organisation, “this period is characterised by rapid growth and is fundamental for cognitive, physical, social and emotional development”.

APRENDIZAJE IB EN ACCIÓN: LA IMPORTANCIA DE EXPONER

La Exposición PEP en Primaria no es solo un evento final, sino una auténtica representación de la filosofía del IB. Es el momento en el que los alumnos se convierten en protagonistas de su aprendizaje, liderando un proyecto que requiere planificación, toma de decisiones, investigación autónoma y colaboración continua.

Al presentar su trabajo ante familias y comunidad educativa, los estudiantes practican habilidades de comunicación efectiva, confianza en sí mismos y pensamiento reflexivo. Además, comprenden la importancia de aprender desde la experiencia, conectando los contenidos curriculares con contextos reales y significativos.

Este tipo de proyectos promueve una mentalidad abierta y el respeto por las perspectivas históricas y culturales, valores esenciales en una educación internacional y globalizada. Los alumnos descubren que el pasado no es solo una serie de fechas, sino un espejo donde entender mejor el presente y actuar de forma más consciente en el futuro.

La Exposición PEP no solo cierra una etapa: abre la puerta a una nueva, con estudiantes más preparados, seguros y comprometidos con su propio proceso de aprendizaje.

Scroll to Top