Nowadays, algorithms should be a fundamental part of the digital educational world, since they are part of our daily life, even though we often do not see them. That’s why, Guillermo Cánovas, renowned teacher and expert on teenagers, has visited our school in Boadilla del Monte to give a very special talk to primary and secondary students about the impact of algorithms and artificial intelligence in their daily lives.
UNDERSTANDING ALGORITHMS IN THE DIGITAL EDUCATIONAL WORLD: ALGORITHMIC LITERACY DAY AT CASVI BOADILLA
During the talk, our students learned how algorithms are present in every aspect of their lives, from social networks to personalized search engine recommendations. Cánovas has explained how artificial intelligence is behind these technologies, influencing their digital decisions and behaviors, and how a proper understanding of these processes is essential for effective digital literacy.
This type of activities in our school in Boadilla del Monte are essential to have a training in the digital educational world, which prepares our students for the challenges of the future.
THE DIGITAL FUTURE OF OUR STUDENTS
Equipados con palas y azadones, los estudiantes han plantado especies como castaños, nogales, granados y nísperos. Además, han utilizado la plataforma Life Terra para etiquetar y registrar los árboles plantados, asegurando su seguimiento a través de un mapa global, lo que permitirá a los nuestros alumnos monitorear el crecimiento de los árboles en los años venideros.
Esta actividad no solo les ha permitido a los alumnos de nuestro colegio de Boadilla del Monte conectar de manera profunda con la naturaleza, sino que también les ha brindado una visión clara de su rol como agentes de cambio en la protección del planeta. Al involucrarse en la plantación de árboles, han comprendido cómo cada acción cuenta en la lucha contra el cambio climático y cómo, a través de pequeñas pero significativas contribuciones, pueden ayudar a construir un futuro más sostenible, justo y saludable para las generaciones venideras.